Безымянный

Усі батьки майбутніх першокласників мріють про те, щоб їхня дитина навчалася в школі успішно. Проте практика показує, що навіть дитина, яка вже вміє читати, лічити й писати, у шкільному навчанні стикається з деякими труднощами запам’ятовування, наприклад матеріалу уроку.

Щоденно дитина отримує велику кількість інформації, але в пам’яті залишається тільки те, що є для неї цікавим та доступним для її розуміння. У школі ситуація змінюється: потрібно вчити не те, що хочеться, а те, що задають. За допомогою яскравої дитячої уяви, розвинутої образної пам’яті можна швидко і надовго запам’ятати потрібну інформацію. Найголовнішим є те, що таке навчання, засноване на грі та фантазії, зовсім не обтяжує дитину – навпаки, вона відпочиває. Ейдетизм, як різновид образної пам’яті, дозволяє першокласнику легко працювати з будь-яким обсягом інформації.

Методи ейдетики різноманітні: на запам’ятовування слів (у тому числі й іноземних), віршів, імен, цифр, прозових текстів тощо. Завдяки цим методикам в учнів розвивається зорова, слухова, тактильна, нюхова пам’ять; довільна увага; вербальне та невербальне мислення; відтворення, творча уява та мовлення. Таким чином, відбувається розвиток усіх видів пам’яті і, як наслідок, ефективність навчання підвищується. 

Ейдетики стверджують, що не буває поганої пам’яті, а ми просто часто не вміємо нею користуватися. А причина цього – недостатньо розвинене асоціативне мислення. Головне запитання  під час тренування асоціативного мислення звучить так: «Про що ти подумав?» Наприклад, викладач пропонує дітям подивитися на чорно-білі картинки і сказати, про який колір вони подумали і обов’язково пояснити чому. Або навпаки, називає будь-який колір і запитує, про який предмет подумали діти. Дуже добре сприяє розвитку асоціативного мислення використання друдлів. Друдли – це загадка-головоломка; малюнок про який неможливо чітко сказати, що це таке.

БезымянйФантазуючи й використовуючи смішні, незвичні визначення будь-яких предметів, малюк без проблем засвоює необхідну інформацію. Наприклад, цифри і літери дитина запам’ятає швидше, якщо їх «оживити». Керуючись принципами ейдетизму, можна вигадати портрет для кожної літери і цифри, а потім їх можна намалювати або зліпити. Після такого «оживлення» дошкільник не просто краще запам’ятає літери, цифри, різноманітну інформацію, але й отримає радість від цього.

Якщо систематично проводити з дитиною спеціально спрямовану роботу, то образна пам’ять формуватиметься швидше. В нашому Центрі ми використовуємо різноманітні додаткові засоби для запам’ятовування – картинки, піктограми, опорні слова, питання, а також класифікацію і групування предметів, це допомагає розвинути в дошкільника безпосередню пам’ять, збільшити швидкість запам’ятовування та обсяг матеріалу, який дитина може запам’ятати.

Дитина 6-7 років, після закінчення  курсу ейдетики для дошкільнят, володітиме навичками образного сприйняття і запам’ятовування інформації та легко почуватиметься в навчальному середовищі. Вона природно користуватиметься різного роду асоціаціями, активно сприйматиме інформацію, легко керуватиме власною увагою. Процес навчання в школі стає не лише ефективнішим, але й перестає психологічно травмувати.